Vloggers Nesim en Qucee van YouTube-kanaal Supergaande zijn het gezicht van een Wecycle-campagne om jongeren meer bekend te maken met de inleverbakken voor afgedankte apparaten in winkels.
De campagne is gericht op jongeren tussen de 13 en 17 jaar. Deze tieners beschikken over meer apparaten dan welke voorgaande generatie ook. Echter, 86 procent van de jongeren onderneemt zelf geen actie bij een kapot apparaat, aldus Wecycle. Om de bekendheid van inleverbakken bij deze jongeren te vergroten, als de noodzaak van recycling van de oude apparaten onder hun aandacht te brengen, voert de organisatie jaarlijks een campagne speciaal gericht op deze doelgroep. Eerder werkte Wecycle al samen met artiesten Ronnie Flex, DJ Dyna en meidengroep TP4Y. Dit jaar zijn vloggers Nesim Najih en Quentin Correia van Supergaande ingeschakeld. De meer dan 470.000 abonnees op hun YouTube-kanaal bestaan voornamelijk uit jongeren tussen de 12 en 20 jaar, bij wie de video’s van het tweetal populair zijn.
Voor de campagne volgen Nesim en Qucee hun oude mobiel van de inleverbak in de winkel via het sorteercentrum naar de recyclefabriek. De vlog – onderdeel van een nieuwe serie ‘Supergaande aan het werk’ – is te zien op het YouTube-kanaal van Supergaande.
» Bekijk de profielpagina op AfvalOnline of ga direct naar de website